خردادماه برای همه‌ی دانش‌آموزان ماه مهم و سرنوشت‌سازی است. در آخرین ماه از فصل بهار لازم است تا حاصل 9 ماه تلاش خود در کسب علم و دانش را به بوته‌ی آزمایش بگذارید.  آزمایشی جذاب و هیجان‌انگیز که موفقیت در آن زمینه را برای ورود به پایه‌ی بالاتر فراهم می‌آورد. با مدرسه‌ی گل‌های فاطمیه همراه باشید، زیرا در این مطلب قصد داریم در مورد اهمیت امتحانات خردادماه صحبت کنیم. همچنین با ارائه چند راهکار بسیار کاربردی به دانش‌آموزان عزیز کمک نماییم تا خردادماه را با موفقیت سپری کنند.

کسب نمره‌ی 20 دشوار نیست

دانش‌آموزان عزیز، شما 9 ماه تلاش کرده‌اید. با تمام فراز و نشیب‌هایی که سال تحصیلی گذشته داشت، شما دست از تلاش برنداشته و باقدرت ادامه دادید. پس قطعاً حق شما نمره‌ی 20 است. این ذهنیت را از خود دور کنید که 20 گرفتن کار سختی است و شما نمی‌توانید به آن برسید. در مدرسه گل‌های فاطمیه چیزی به نام نتوانستن معنا و مفهومی ندارد.

می‌خواهید 20 بگیرید؟ پس می‌توانید.

ذهنیت خود را اصلاح کنید

بیشتر دانش‌آموزان امتحانات آخر سال را مانند یک غول بزرگ می‌پندارند درصورتی‌که اگر با آن مواجه شوند این قول یک سایه یا شَبَح بیش نیست که ذهن شما آن را به وجود آورده. مباحثی که در امتحانات خردادماه مورد آزمون قرار می‌گیرند، همان مباحث درسی 9 ماه سال تحصیلی هستند. معلمین فعال در مدرسه گل‌های فاطمیه همگی از جمله بهترین‌های استان البرز و حتی کشور عزیزمان ایران هستند و تمامی مباحث کتاب درسی را به بهترین شکل ممکن آموزش داده‌اند.

ذهنیت خود را نسبت به امتحانات خرداد اصلاح کنید. امتحان را به‌عنوان یک چالش جذاب در نظر بگیرید که باید در آن بهترین عملکردتان را به نمایش بگذارید. برای آمادگی در امتحانات خرداد تلاش کنید بهترین خودتان باشید.

ایمان به موفقیت

گل‌های فاطمیه با افتخار یکی از بهترین مدارس قرآنی کشور است. ما با بهره‌گیری از آموزه‌های کتاب آسمانی و عمل به آنها در مدرسه، سعی در تقویت ایمان و آرامش ذهنی و قلبی دانش‌آموزان داریم. ایمان داشته باشید که می‌توانید در امتحانات خردادماه نتیجه‌ی عالی کسب کنید. امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند:

«إذا دَعَوتَ فَظُنَّ أنَّ حاجَتَکَ بالباب»

«وقتی چیزی می‎خواهی و خواسته‎ای داری، پس این‌گونه بپندار و تصور کن که خواسته‎ی تو دمِ در است (اجابت شده است).»

همچنین در سوره غافر آیه 60 می‌خوانیم:

«وَ قالَ رَبُّکمُ ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکمْ»

«پروردگار شما گفته است که مرا بخوانید تا دعای شما را اجابت کنم.»

سخنی بالاتر از سخن خداوند نیست که به ما آرامش خاطر دهد. پس اگر بخواهید، موفق خواهید شد.

نقش تلاش برای موفقیت در امتحانات خردادماه

 موفقیت بدون تلاش و کوشش امری محال است. اگر 9 ماه سال تحصیلی را بخوابید، هرچقدر هم از خداوند طلب کمک کنید بی‌فایده است. خداوند زمانی شما را یاری می‌رساند که ابتدا خودتان تلاش کنید و سپس باایمان و توکل به خداوند برای رسیدن به بهترین نتایج گام بردارید. معلمین مدرسه گل‌های فاطمیه در طول سال تحصیلی گذشته انصافاً تمام تلاش خود را برای یادگیری شما دانش‌آموزان عزیز داشته‌اند.

 وظیفه‌ی ما آموزش صحیح و اصولی و پاسخگویی به سؤالات دانش‌آموزان است. وظیفه‌ی شما نیز خواندن و تمرین مدام، پرسش و رفع اشکال است. یادگیری یک فرایند است و موفقیت در امتحانات خردادماه نیز حاصل تلاش ۹ماهه شما دانش‌آموزان و کادر مدرسه گل‌های فاطمیه است و یک‌شبه اتفاق نمیفتد.

برای خردادماه چگونه درس بخوانیم؟

برنامه زمانی داشته باشید، تهیه برنامه زمانی به شما کمک می‌کند تا با آرامش بیشتری درس بخوانید. طبق شناختی که از خودتان دارید و مشورت با مشاور متخصص مدرسه گل‌های فاطمیه بهترین زمان برای درس‌خواندن را شناسایی کنید. بعضی از شما صبح‌ها بهتر درس می‌خوانید و برخی دیگر عصرها درس را بهتر متوجه می‌شوند.

درس‌خواندن را به شب امتحان موکول نکنید، مدرسه گل‌های فاطمیه با برنامه‌ریزی اصولی در 9 ماه تحصیلی تمام تلاش خود را داشته تا نظم و انضباط را نهادینه کند. ما مخالف خواندن دروس شب امتحان هستیم. شب امتحان وقت یادگیری نیست و هرچقدر هم که تلاش کنید هیچ‌چیز به آموخته‌های شما اضافه نخواهد شد. فقط استرس شما بیشتر می‌شود و آنچه یاد گرفته‌اید هم کاربرد نخواهد داشت. پس تا هنوز فرصت دارید نسبت به تکمیل فرایند یادگیری خود اقدام کنید.

روش‌های افزایش تمرکز

کار روی افزایش تمرکز یکی از اولویت‌های مدرسه گل‌های فاطمیه است. سعی شده تا با فراهم‌آوردن محیطی آرام و شاد، استفاده از معلمین باتجربه و درستکار، همچنین بهره‌گیری از مشاور متخصص دانش‌آموزان را جهت افزایش تمرکز یاری‌رسانیم. تمرکز به شما کمک می‌کند تا هنگام درس‌خواندن و همچنین سر جلسه امتحانات خردادماه بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید و برای کسب موفقیت تلاش کنید.

چند توصیه برای افزایش تمرکز

تمرکز 100 درصدی یک امر محال است زیرا همیشه عوامل محیطی و یا درونی هستند که باعث کاه تمرکز شوند و حذف آنها امکان‌پذیر نیست. ما با توصیه‌های خود، تلاش می‌کنیم تمرکز شما دانش‌آموزان عزیز را به بیشترین مقدار خود برسانیم.

  • بین مطالعات درسی خود کمی استراحت کنید. هر یک ساعت بین 5 تا 20 دقیقه استراحت کنید.
  • هنگام استراحت از مطالعه، اعمال هیجانی و صحبت زیاد بپرهیزید. با اعمالی نظیر: پیاده‌روی در محیط خانه، انجام حرکات کششی آرام و سبک، ذکر گفتن و نگاه به مناظر طبیعی، ذهن خود را آرام سازید تا برای نوبت بعدی مطالعه درسی آماده شود.
  • اگر هنگام درس‌خواندن به فکر و خیال فرو می‌روید، چند دقیقه وقت بگذارید و افکار خود را روی کاغذ بنویسید. مراقب باشید این کار زمان طولانی از شما نگیرد. سریع آنها را بنویسید و به سراغ درس بروید.
  • یک مکان ثابت، آرام و راحت، دارای نور و هوای مناسب را برای درس‌خواندن انتخاب کنید و حتماً در خانه درس بخوانید.
  • لوازم ارتباطی مثل تلفن همراه، تلویزیون، کامپیوتر و غیره، را از محیط درس‌خواندن خود خارج کنید.
  • درس‌خواندن برای امتحانات خرداد را از مباحث آسان‌تر شروع کنید. این کار موجب افزایش روحیه، شادابی و انگیزه شما خواهد شد.
  • قبل از شروع و هنگام مطالعه از خودتان سؤال بپرسید. خردادماه زمان یادگیری نیست. یادتان باشد شما باید مباحثی که طی 9 ماه تحصیلی یاد گرفته‌اید مرور کنید تا بتوانید سر جلسه امتحان بهترین خود باشید.
  • هنگام درس‌خواندن لحظاتی را به فکرکردن در مورد آنچه خوانده‌اید اختصاص دهید.

سخن آخر

در این مطلب اطلاعاتی در مورد امتحانات خردادماه به‌صورت کلی ارائه شد. اما مطالب گل‌های فاطمیه در مورد امتحانات خرداد به همین یک مقاله محدود نمی‌شود. با یاری پروردگار تا شروع امتحانات با سلسله مطالب امتحانات خرداد در خدمت شما خواهیم بود تا دانش‌آموزان و اولیای گرامی آنها بتوانند با آرامش خاطر به استقبال امتحانات خردادماه بروند. با سپاس فراوان از همراهی شما، لطفاً با بیان نظرات خود مدرسه متوسطه اول گل‌های فاطمیه را در جهت بهبود کیفیت خدمات یاری‌رسانید.